top of page
  • Efrat abramson

טיפול בילדים ברפואה הסינית

עודכן: 6 בנוב׳ 2023

רפואה סינית לילדים הוא כלי טיפולי יעיל ופשוט המאפשר לילד להתפתח ולגדול , ולמצות את הפוטנציאל הגלום בו באופן טבעי וללא התערבויות מיותרות. ניתן ללוות את הילד בצמיחתו מרגע לידתו (ואף לפני) ועד הפיכתו לבוגר בעזרת הרפואה הסינית.


ההתייחסות לילדים בטיפול, הינה מעט שונה מטיפול במבוגרים ומותאמת לגיל ולאופי הילד, וכן לשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא.

ילדים, בשנות חייהם הראשונות, מפתחים את המערכת החיסונית שלהם, אשר תעמוד לצידם ותהיה להם לעזר לאורך כל חייהם הבוגרים. לכן חשוב מאוד לאפשר לילד להיות חולה ולחוות מחלה עם כמה שפחות התערבות רפואית. ילדים זקוקים למחלות על מנת להתפתח ולהתחזק . הגישה הסינית מאפשרת לילד להתמודד עם המחלה בכוחות עצמו עם תמיכה אנרגטית וללא התערבות רפואית- תרופתית ברוב המקרים.


הטיפול בדיקור מתמקד לרוב בחיזוק המערכת החיסונית של הילד כך שיוכל להתמודד עם גורמי המחלה השונים אליהם הוא נחשף בצורה טובה יותר. ניתן לטפל בילד בזמן מחלה במצבים אקוטיים, וכן למניעה וחיזוק במקרים של מחלות החוזרות על עצמן בתדירות קבועה וגבוהה.


הדיקור בילדים מתבצע בעזרת מחטים דקות, עדינות, סטריליות וחד פעמיות. משך הדיקור קצר מאוד ותלוי בגיל הילד ובתגובתו לטיפול. הדיקור עצמו אינו כואב, למרות שרוב הילדים מרגישים את חדירת המחט ואת זרם האנרגיה המשתחרר בגוף ולעיתים בוכים מחוויית התחושה הבלתי מוכרת. הבכי הוא כלי אבחנתי משום שילדים אשר מרגישים את זרימת האנרגיה בגופם חזקים יותר ויתמודדו עם מחלות באופן טוב יותר.


ניתן לטפל בילדים במגוון רחב של בעיות, מהמחלות השכיחות ביותר, הויראליות והחיידקיות שהם פוגשים בגן ובבית הספר כמו דלקות אוזניים, דלקות ריאה, ברונכיט, דלקות עיניים, כאבי בטן, תולעי מעיים ודרך בעיות שונות כגון השתנת לילה, חלומות וסיוטים, בעיות עור כגון אטופיק דרמטיטיס, חסימה של תעלת הדמעות ועוד ועוד. הטיפול בילדים מאפשר להם להתפתח ולמצות את הפוטנציאל הגלום בהם ולכן יעיל ביותר במצבים של עיכובים התפתחותיים פיזיים, מוטוריים ,מנטאליים ורגשיים. ניתן לטפל גם במצבים של חוסר מנוחה, הפרעות קשב וריכוז, עיכוב בצמיחה, בדיבור וביכולות נוספות.


הטיפול ברפואה סינית בילדים כולל גם ייעוץ בתזונה, שימוש בצמחי מרפא והמלצות שונות להורים כגון עיסויים ואמבטיות, ודגש על היכולת של ההורה לתת מענה טיפולי ראשוני לילד באמצעים פשוטים אשר היו נהוגים בתרבויות שונות לפני שנים רבות.


אני מאמינה בשיתוף פעולה עם הממסד הרפואי אשר יכול לספק כלים אבחנתיים מדויקים- בדיקות דם, שתן, צואה, אוזניים, ריאות ולימפה, וכו' ואף טיפולים תרופתיים במקרים הדורשים זאת.

אך ברוב המקרים ניתן לטפל בילדים ללא תרופות ובכך לאפשר להם לגדול לעצמאות בריאותית ולעוצמה.

4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page